Kerli kenad asjad 8.12.2016

Kerli Koovisk on Tallinna Tehnikakõrgkooli rõiva-ja tekstiiliteaduskonna vilistlane, kes on loonud kauneid folk-kunstist inspireeritud disainkudumeid tootva kaubamärgi „Kena“. Pereettevõttena tegutsev „Kena“ on tegutsenud veidi üle aasta ning Kerli jagabki meiega oma kogemusi, kuidas ta rõivaste tehnilist disaini ja tehnoloogiat õppima sattus ning temast peale kooli eraettevõtja sai.

Kerli asus TTK tehnilise disaini ja tehnoloogia erialale õppima 2008. aasta sügisel. Kooli lõpetas ta 2013. aastal, millest ühe aasta veetis õppides ka Helsingi Metropolia Ülikoolis. Rõiva erialale õppima asumine oli Kerli jaoks suhteliselt loogiline samm, kuna see oli miski, mis oli teda juba väikesest peale huvitanud. „Nii sai juba põhi- ja keskkooli ajal kollektsioone valmistatud ning nendega moeshow'del võisteldud. Tihtipeale võitsin auhinnalisi kohti ning sain palju julgustavat tagasisidet ja see omakorda motiveeris asjaga edasi tegelema.“

Kooli lõpupraktika otsustas ta sooritada Haapsalus Nurme Vabrikus. Peale praktikat jäi Kerli sinna ka kooli kõrvalt veidikeseks töökogemusi omandama. Lühikest aega töötas ta lisaks Tallinnas ühes väikeses ettevõttes lasterõivaste konstruktorina.

„Oma ettevõtte loomise idee tiirles peas juba mõnda aega ning kui jäin 2014. aastal lapseootele, otsustasime kindlalt peale lapse sündi Saaremaale kolida. Samas tundus olevat õige aeg oma ideede elluviimiseks. Nii saigi ligi pool aastat mõeldud, arutletud ja äriplaani kirjutatud“, kirjeldab Kerli ideesündimise põhjuseid ja hetke.

img_2334

„Eraettevõtjaks hakkamise peamiseks ahvatluseks on rohkem vaba aega ja tahtmine olla iseenda peremees, kuid iroonia peitub selles, et ettevõtjana (vähemalt alustajana) vaba aega tegelikult  polegi“, võtab Kerli lühidalt kokku ettevõtluse võlud ja valud.

„Idee kudumeid tootma hakata ei sündinud üleöö, vaid masinkudumitega olen praktiliselt üles kasvanud, sest ema on lõpetanud silmkoetoodete valmistamise eriala ja on käsikudumismasinal kudunud juba üle 30 aasta. Lihtsalt mõte ühendada oma rõiva-alased teadmised ema pikaajaliste oskustega masinkudumite valdkonnas tundus vägagi hea mõte. Mind on samuti alati paelunud käsikudumismasinal töötamine – jah, see on küll kiirem kui varrastega kudumine, kuid palju keerulisem ja nüansirikkam“, kirjeldab Kerli oma tootevaldkonna eripära.

_dsc8940

Kerli selgitab, et folk-kunstist inspireeritud disainkudumid on ettevõtte eesmärgiks, kuid nende turundus nõuab väga palju tööd ja paljude asjade peale kohe ei tulegi. „Arvad, et kõik tuleb justkui iseenesest, aga tegelikult ei tule ikka küll. Nagu üks targem inimene mulle ütles: „Kui sa iseendast ei räägi, siis ei räägi sinust keegi.“ Nii täpselt oma brändi turundusega ongi.“

_dsc9136

Kerli räägib omast kogemusest, et brändi loomisel peab arvestama väga suure ajakuluga, mis läheb just turundusele ja reklaamile. „Tuleb leida enda jaoks sobivad kanalid ja seal järjepidevalt tegutseda – mina sain selle tarkuse alles hiljuti selgeks.“

Kooliajale tagasi vaadates nendib Kerli, et tema jaoks oli kõige olulisem järjepidevus. „Isegi kui kõik ei tule esimesel korral nii hästi välja kui oleksid tahtnud, siis lõpuks tuleb ikkagi – ja veel paremini“, julgustab Kerli. Ta nendib, et tagantjärele võib ju mõelda, et oleks võinud koolis õppides mõningad asju ka teisiti teha, aga kokkuvõttes on kõik õppetunnid elus vajalikud ning annavad juurde õigeid teadmisi ja oskusi.

img_1950

 


Kommenteeri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*