Uuenevad õppematerjalid muutuvas maailmas 10.3.2016

Oliver Kallas, kes juhatab TTK ettevõtluskeskust, kõneleb sellest, kuidas muutuvas maailmas ka õppematerjalide võimalusi kaasajastada.

rsz_dsc_1837

„Oleme väljunud grafoprojektorite ja väljumas PowerPoint ettekannete maailmast“, võtab Oliver lühidalt kokku vajaduse, miks igal erialal peaks mõtlema uutele platvormidele õppetöö korralduses. „Ideaalis võiks igal erialal olla interaktiivsed vahendid, mida õppetöös kasutada, et üliõpilastele eriala näitlikustada ning põnevamaks muuta“.

Oliver ise on andnud kaaspanuse tootmise ja tarneahela juhtimise valdkonna õppeprogrammi ChainSim väljaarendamisse.

„Tegemist on tarneahela ja tootmisjuhtimise simulatsiooniga, mille eesmärk on anda üliõpilastele võimalus interaktiivselt teadmisi kinnistada ja neid ka proovile panna. Oluline on ka see, et õppetöö oleks huvitavam, sest siis ka üliõpilane süveneb sellesse rohkem.“

Siinkohal soovib Oliver rõhutada, et ChainSim ei pretendeeri kindlasti fundamentaalsetele õppematerjalidele mis tootmisjuhtimise, logistika ja tarneahela tootmisjuhtimise valdkonnas on juba olemas. „Küll aga annab see lahendus võimaluse alustõdede ja õpitu kinnistamiseks. Mõeldud ongi see traditsiooniliste õppematerjalide toetamiseks. See omakorda tõstab aga õpitava edasiandmise kvaliteeti ja ka atraktiivsust. Õpe peab olema rohkem loominguline, dünaamiline ja isikupärane“.

Oliver toob välja, et selle lahenduse puhul on hea veel see, et igal õppejõul tekib võimalus saada konkreetse üliõpilase võimekusest ja tema tulemustest interaktiivne tagasiside ning hea ülevaade. „Iga kooli kohustus on kasutada kaasajastatud ja päevakohaseid õppematerjale. Seetõttu igasuguste e-õppe materjalide kasutamine on kõrgkoolis väga oluline. Positiivne on see, et Tallinna Tehnikakõrgkoolis on paljud taolised interaktiivsed meetodid kasutusel ja nende kasutamine muutub järjest aktiivsemaks. ChainSim, mida kasutati aines Logistiga simulatsioon, on saanud üliõpilastelt palju kiitvat tagasisidet“, märgib Oliver.

„ChainSim on populaarne ka seetõttu, et võimaldab üliõpilaste vahel korraldada võistlusi nii meeskondlikult kui ka individuaalselt ning hiljem neid tulemusi analüüsida varude juhtimise ja muudest tulemusparameetritest lähtuvalt“.

DSC_1496

slide(new2)

ranking_mainos_new

ChainSimi märksõnad:

  • Ostujuhtimine
  • Tootmisplaneerimine
  • Ressursside planeerimine
  • Tarneahela planeerimine
  • Tootmiskorralduse planeerimine
  • Dünaamiline õppeprotsess
  • Süsteemse mõtlemise arendamine üliõpilastes
  • Võimalik korraldada võistlusi üliõpilaste vahel

Kommenteeri

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

1 Kommentaari

  1. Peeter Sokolov

    PS! Väga hästi kirjutatud artiklilt!

    Vasta