Veiko Veskimäe, TTK vilistlane, teedeehitus

Veiko Veskimäe, TTK vilistlane, teedeehitus

Veiko Veskimäe - TTK vilistlane, teedeehitusettevõtte Verston ja startup Infrafly rajaja.

Veiko Veskimäe, lõpetasite Tallinna Tehnikakõrgkooli 2003. aastal. Kuidas tagantjärele mõtestate oma koolikogemust? Kuidas valmistas kool teid tööeluks ette?

Saime tol hetkel koolist suhteliselt hea stardi, sest läksime kohe esimesel kursusel teedeettevõtetesse praktikale. Ilmselt pole selles osas palju muutunud, et ehituse alal saab olulise osa väljaõppest just suvise praktika käigus ning seetõttu tasub praktikakoha valikule tähelepanu pöörata – uurida ettevõtetelt, kuidas on nende praktikaprogramm ülesse ehitatud ning kuidas hindavad ettevõtet varasemad praktikandid.

Kuidas kulges teie karjäär vahetult pärast kooli? (Kirja võib panna ka tagasilöögid ja ebaõnnestumised – see inspireerib vaat et kõige rohkem).

Mu karjäär jätkus ettevõttes, kus käisin praktikal. Valisin tol hetkel teadlikult ühe suurima ja parima ettevõtte, et saaksin parima ja mitmekesiseima väljaõppe ja kogemuse. Töötasin selles ettevõttes 10 aastat, enne kui asutasime Verstoni. Aastate jooksul sain töötada mitmel põneval objektil ja spetsialiseerusin pikaks ajaks asfaltkatete ehitamisele, mis omakorda tähendas väga vaheldusrikast tööd ja palju lõbusaid lähetusi üle Eesti. Kuna olin ka valmis kõvasti pingutama ja väljakutseid vastu võtma, siis oli karjääri areng tollele ajale omaselt suhtelisel kiire.

Verston tegeleb taristuehituse mitme tahuga teede ehitusest kuni korrashoiuni. Mis ärgitas oma ettevõtet rajama?

Sain mitme suure objekti ehitamisel väga hea kogemuse. Viimane objekt, millel töötasin, oli tollal kõigi aegade suurim teedeehitusprojekt kaevanduste peale rajatud uus neljarajaline Kukruse-Jõhvi tee. Selle lõpp sattus just MaSu aega, kus toimus palju muutusi ja ühel hetkel tundus hea mõttena proovida ise ettevõtjana kätt. Mind on ettevõtlus, millegi uue algatamine ja suured eesmärgid paelunud varasest noorusest peale. Nii otsustasimegi koos partneriga rajada ettevõtte, millest saaks kunagi parim teedeehitusettevõte Eestis. Nüüdseks oleme seda teed käinud 11 aastat ja arvan, et oleme paljuski seda, millest kunagi unistasime.

Milliseid ühiskondlikke väärtusi loob taristuehitus kui selline?

Taristuehitus tervikuna on äärmiselt põnev ja suure ühiskondliku mõjuga. Hea taristu on riigi ja ettevõtete konkurentsivõime alus, tähtis faktor riigikaitses ning regionaalpoliitiline vundament, millele rajaneb elu ka maapiirkondades. Tee on aastatuhandeid olnud nii inimeste kui kaupade liikumise tuiksoon, millest ka ütlus „Kus on tee, seal on elu“.
Kaasaegne taristu võimaldab liikuda kiirelt, mugavalt ja ohutult ning kindlasti ka säästlikult. Seda positiivset mõju saame kõik iga päev tunda näiteks uutel neljarajalistel teedel, mis säästavad nii elusid kui ka aega ja masinate kütust, aga ka suurepärastel elukeskkonda parendavatel tänavatel nagu Reidi tee, kus saab liikuda erinevatel liikumisvahenditel ning mis on seejuures ka väga ilus vaba aja veetmise koht.  

Olete ka startupi Infrafly üks asutaja. Mida Infrafly endast kujutab ja millist väärtust see ettevõtetele loob?

Infrafly loomine on olnud põnev teekond, millest oleme palju õppinud. Tehnoloogiaettevõtetele omaselt läheb toote ja turu sobivuse otsimisele alguses palju aega ja olenemata heast ideest ei suudagi paljud ettevõtted oma toodet kasumlikuks ärimudeliks arendada. Algselt oli Infrafly Marketplace-toode, kuid praeguseks on sellest saanud rasketehnikaga tegelevate ettevõtete digisaatelehte ja -tellimuste ning masinate haldamise Saas tüüpi tarkvara. Meil on Eestis mitu väga rahulolevat klienti ja usun, et meie aina arenev toode ja ehitusvaldkonna üldine järjest hoogustuv digitaliseerimine võimaldab meil aidata järjest rohkematel ettevõtetel äri kasumlikumalt teha.

Igal juhul on see meie meeskonnale olnud põnev ja õpetlik teekond ning oleme veendunud, et head digitööriistad on ka Verstoni konkurentsieelis.

Rääkige mõni põnev seik oma praeguse tegevusega seoses :)

Verston ehitab näiteks Sossi linnaku kvartalisiseseid ja ligipääsuteid. Ühel hommikul sain kõne projektijuhilt, kes oli järjekordset kommunikatsioonikraavi kaevates sattunud lõhkekeha peale. Mehed tegutsesid kiirelt ja professionaalselt ning kutsusid kohale päästjad, kes lõhkekeha ohutult ära viisid.

Millised on olnud kõige põnevamad ja taganttõukavamad väljakutsed?

Põnevaid väljakutseid jagub igasse päeva ja mulle tundub, et just see paneb inimestel enim silmad särama.

Tahame olla Eesti parim teedeehitaja. See eeldab ka kindlat suurust. Selleks, et kiiremini kasvada, ostsime aasta alguses teise suure teedeehitusettevõtte AS Eesti Teed. Selle kaudu lisandusid meie teenuste hulka teede korrashoid, pindamine ja karjäärid. Verstoni endisest 80-liikmelisest meeskonnast sai üle öö rohkem kui 300-pealine tiim. Praegu on kõige põnevam väljakutse ühendada edukalt kahe ettevõtte nägemus, süsteemid ja meeskonnad. Meie uksed on agaratele ja hakkajatele noortele aga alati avatud, sest parim ettevõte vajab parimaid inimesi. Ühtlasi pakume parimat väljakutset ja ägedamaid võimalusi.

Kuidas täiendaksite teedeehituse õppekava, arvestades seda, millised on tänapäeval teedeehituse suurimad väljakutsed ning milliseid inimesi oma ettevõttesse ootate?

Kuna järjest rohkem on ehitamine seotud keeruliste masinate juhtimise ja digitööriistadega, siis usun, et just siin peavad ka koolid suutma ajaga kaasas käia ja tasemel haridust pakkuda.

Tagasi ankeetide juurde