Prindi

Autotehnika tudengid taastasid Estonia vormeli19.06.2015

Transporditeaduskonna tudengid taastasid 1966. aasta võidusõiduauto Estonia 9, mida on teadaolevalt säilinud ainult kolm mudelit.

„Tegemist oli uuendusliku mudeliga toonases võidusõidumaailmas, mis võistles edukalt ka rahvusvahelistel ehk sotsialismimaade võistlustel ega jäänud konkurentidele millegi poolest alla,” ütleb Arno Sillat Eesti mootorispordimuuseumist. “Auto on taastatud võimalikult ajastutruuna, vältides ülerestaureerimist, säilitatud on isegi omaaegne roolikate,” selgitas Sillat.

TTK transporditeaduskonna dekaani Aimar Lukki sõnul oli taastamine autotehnika tudengitele hea näpuharjutus. Tudengeid juhendas Jaak-Jüri Soosaar, kes on ise vormelitehases nende autode ehitamisel osalenud.

Õhutakistuse vähendamiseks disainiti omaaegne auto madal ja voolujooneline, esivedrustus paigaldati keresse, mootoriks oli forsseeritud Wartburg. Rehvid Pneumant Sport olid samuti Saksa DVst ja et need on laiemad nõukogude rehvidest, tuli teha veljed vastavaks rehvidele. Võistlusauto pidurid on Moskvitšilt, lattrool ja katseauto terasplekist kere on valmistatud Tallinna Autoremonditehases, hiljem sai mudel klaasplastist kere. Maksimaalseks kiiruseks oli sõiduriistal 174 km/h.

Taastatud Estonia 9-t hoitakse eksponaadina ning säilimise huvides see sõitma ei hakka.

Autot on edaspidi võimalik näha Eesti mootorispordimuuseumis, mis avatakse Harjumaal ajaloolise Ellamaa elektrijaama hoones 2016. aastal.

Estonia vormel


  • Jaga: