Prindi

Aasta parima õpiobjekti tiitli pälvis Anneli Kaldoja töö06.06.2012

TTK e-õppe tugiisikud ja haridustehnoloogid omistasid tiitli „Tallinna Tehnikakõrgkooli parim õpiobjekt 2012“ Anneli Kaldoja õpiobjektile „Konflikt kui väljakutse“. Tehniline teostus on Hardi Kõvamehelt. See vastas õpiobjekti olulisematele tunnustele: on erinevate sihtrühmade poolt taaskasutatav, terviklik, õppimist toetav, hea ülesehitusega õppematerjal.

Tiitli võitnud õpiobjekti iseloomustab:
• Õppija tugev seotus õppematerjaliga. Õpiobjekt kasutab erinevaid õppijat aktiveerivaid võtteid, loob seoseid praktilise eluga. Õpiobjekt sisaldab erinevaid interaktiivsusi (N: väidete tõelevastavus, sõnapaaride lohistamisülesanne). Emotsiooni lisavad lugejat kõnetavad pealkirjad, „ülejoonistatud“ illustratiivsed pildid.
• Erinevate meediate (foto, video, audio) kasutamine teeb õppematerjali visuaalselt atraktiivseks. Selline õppematerjal peaks vastama erinevate õppijatüüpide ootustele.
• Kasutajasõbralik, enamikest senitehtud õpiobjektidest erinev visuaalne kujundus – neutraalsed kujundusvõtted soodustavad ekraanilt lugemist, loovad hea esmamulje ja aitavad eristada õppematerjali erinevaid osi.

Tiitlile kandideerisid kuus eelmisel aastal loodud õpiobjekti. Kõik õpiobjektide autorid on teinud ära kiiduväärt töö. Üldistades tekitas kõige enam probleeme õpiväljundite sõnastus ja nende suur lubavus (näiteks lubati praktilisi oskusi, mille omandamisele aga õpiobjektis tähelepanu ei pööratud). (ülevaade haridustehnoloogidelt)


  • Jaga: