Prindi

Elektriauto on põnev uurimisobjekt25.01.2012

Koostöö TTK transporditeaduskonna, Soome ettevõtte HMV-Systems ja KW Bruun Baltic vahel tõi TTKsse esimese elektriauto, mida uurida ja mõõta. Peugeot’ maaletooja andis meie käsutusse kaheks päevaks Peugeot iOn-i, mis on Mitsubishi iMiEV ja Citroen Zero kolmikvend.Matti Vatanenil kulus alustuseks tundi, et tutvustada turvanõudeid, kuna tegu on tõsise elektriseadmega, akuploki pinge ulatub 360 voldini. Autol on vahelduvvoolu sünkroonmootor. Kasutades Peugeot’ testimisseadmeid ja HMV-Systemsi elektroonika mõõteriistu, sai autoelektriseadmete õppejõud Lempu Pärand selge pildi auto toimimisest. Ülesvõetud „kardiogrammid” võimaldavad koostada uusi õppematerjale ja viia läbi elektriautoalast pädevuskoolitust Eesti automeestele. Katsetuste kulminatsioon oli auto dünotest. Imiteerides autosõitu stendi trumlitel võtsime üles mootori võimsuse ja pöördemomendi sõltuvused.
Mõõtmised on sissejuhatus autotehnika tudengite põhjalikumale uurimusele selles valdkonnas. Allkirjastamisel on koostööleping sotsiaalministeeriumiga, et jälgida 507 ministeeriumile eraldatud Mitsubishi iMiEV käekäiku.
Kuigi 18.-19.01.2012 ei tehtud fundamentaalseid avastusi, siis vähemalt oleme astunud uuringute rajale elektriauto valdkonnas. (ülevaate tegi autonduse õppetooli hoidja Sven Andresen) 


  • Jaga: