Prindi

Hobibagi saab kasuliku mudeli tunnistuse03.09.2009

Patendiamet tunnistas 19.08.2009 Tallinna Tehnikakõrgkooli hobibagi registreerimistaotluse vastavaks kasuliku mudeli seaduse sätetele ja otsustas teha registreeringu kande kasulike mudelite registris. Leiutise autorid on TTK autonduse õppetooli endine juhataja Juhan Sein, masinaehituse õppetooli hoidja Toomas Talving ja 2008. a TTK mehaanikateaduskonna masinaehituse eriala lõpetanud Tarko Juuse.

Ettevõttes Interconnect Product Assembly AS (IPA AS) protsessiinsenerina töötav Tarko Juuse on praeguseks hobibagi ka valmis ehitanud.
Kahekohalise hobibagi katsemudel kujutab endast tagaveolist keskmootoriga sõidukit. See on projekteeritud eelkõige maastikul sõitmiseks ja on võimeline seal ka suuri kiirusi arendama. Vedrustuse käik on pikem ning suurema tugevusvaruga kui tavasõidukitel. Hobibagil on ühtlane massijaotus ning raam on tugevdatud konstruktsiooniga.

Nii esimesed kui tagumised rattad on varustatud ketaspiduritega. Sõitjate kaitseks rataste alt paiskuva pinnase eest on hobibagi külgedele paigaldatud kerepaneelid.
Lisaks maastikul sõitmiseks saab hobibagi kasutada ka piirivalve, kaitseväe või politsei operatiivautojuhtide sõiduoskuste arendamiseks erinevatel maastikel. Samuti on seda võimalik kasutada näiteks jahil käimiseks või maal oma metsade ja maade ülevaatamiseks.


  • Jaga: