Prindi

Indrek Neivelt otsib säravate silmadega noori06.02.2013

Tuntud ettevõtja ja pankuri Indrek Neivelti avalik loeng 04.02.2013 tõi kuulama aulatäie Tallinna Tehnikakõrgkooli üliõpilasi ja töötajaid.Neivelti ütles loengu teemat „Teel teadmistepõhise majanduse poole – kas müüt või tegelikkus?„
lahti mõtestades, et mitteteadmistepõhist majandust ei ole olemas. Tema sõnul räägitakse sel teemal, teadmata, mis see tegelikult tähendab. Strateegia peab olema lihtne, arusaadav ja mahtuma ühele A4-le, muidu ei ole Neivelti sõnul ühest arusaamist.

Tänapäeva globaalses konkurentsis on Neivelti sõnul tähtis kui unikaalset toodet oskad teha. Tasu on kõrgem seal, kus on vaja spetsiifilisemaid oskusi. Välisinvesteeringute ees kummardamise müüt näitab tegelikult, et arendustööd hoitakse oma kodus. See on karm reaalsus, et areng on seal, kus on peakorter. Samas tuleb lahti saada müüdist, et allhange on paha. Allhanke mõiste on nii lai, et sellest saadakse erinevalt aru.

Alates 1999. aastast on otsitud Eesti Nokiat nagu Pipi otsis spunki. Nokia on sümbol – globaalne ja ülimalt innovatiivne toode, oma bränd, mitte allhange. Neivelti sõnul oli Nokia otsimine siis ja on ka praegu ebareaalne. Sellise toote leidmiseks ei jätku tema sõnul Eestis ei inimesi ega insenere.
Indrek Neivelti sõnul tuleb võtta jõukohased eesmärgid, keegi meid ei oota ja vanade firmadega võrreldes on selged puudused, mitte eelised.

Indrek Neivelt andis kuulajatele omapoolsed soovitused: 1) asjad tuleb ära teha, mitte ainult unistada; 2) eesmärk peab olema ambitsioonikas, samas ka kättesaadav; 3) kõige tähtsam on alustada ja mitte karta raskusi; 4) tähtis on, et teete asju hingega; 5) Teha tuleb õigeid asju, mitte asju õigesti! Lõpetuseks tõdes Neivelt, et vaja on säravate silmadega noori, et asjad edeneksid.


  • Jaga: