Prindi

Kunda linnas ja mõisa juures toimus Vigursõit 200703.03.2007

Kunda linnas ja mõisa juures toimus Vigursõit 2007, mis oli järg eelmisel aastal esmakordselt toimunud üritusele. Vigursõidu korraldajad tõstsid esile ürituse nn koolitusfunktsiooni, sest libedasõidu harjutamine tõstab liiklusohutust. Teoreetiliste ja praktiliste näidete abil sooviti tõsta publiku teadlikkust talvistes oludes liiklemises. Võistlejaid oli Kundast ja mujalt üle Eesti. (Tallinn, Hiiumaa, Tamsalu)Kunda linnas ja mõisa juures toimus Vigursõit 2007, mis oli järg eelmisel aastal esmakordselt toimunud üritusele. Vigursõidu korraldajad tõstsid esile ürituse nn koolitusfunktsiooni, sest libedasõidu harjutamine tõstab liiklusohutust. Teoreetiliste ja praktiliste näidete abil sooviti tõsta publiku teadlikkust talvistes oludes liiklemises. Võistlejaid oli Kundast ja mujalt üle Eesti. (Tallinn, Hiiumaa, Tamsalu)
Võistlus oli kolmeetapiline rallisprint – kunstlike kiirust piiravate lisaelementidega kiirusvõistlus liikluseks suletud rajal. Võistlustingimused määrati kohapeal vastavalt muutunud ilmastiku ja teeoludele. Kasutusse jäid bussijaam, Kukerpalli mägi ning etapp Kunda mõisas. Vastavalt võistlusjuhendile oli vigursõit ette nähtud algajatele sportlastele. Bussijaama katsel tuli võistlejatel aeglasel kiirusel läbida aja peale slaalom, kus iga raja koonuse puudutus lisas põhiajale 5 sekundit. Üldarvestuses I Remo Roosi FWD ajaga 16,4 ; II Ivo Valdek RWD ajaga 16,6 ; III/IV kohta jäid jagama Veiko Noorlind RWD ja Mikk Salu FWD ajaga 17,4.
Kukerpalli mäel läbiti ajapeale vigurelementidega mäkketõusu rada. Üldparemusjärjestus jäi I Joosep Ausmees RWD ajaga 17,40; II Mikk Salu FWD ajaga 19,61 ja III Ivo Valdek RWD ajaga 19,63.
Kunda mõisa etapile olid paigutatud mitmed kunstlikud takistused, et vältida ohtlikes kohtades suurt kiirust. Mitmed autod lõpetasid sõidu lumevallis, kaks autot said tõsisemalt kannatada. Nähtavust piiras paks udu, sidet peeti mobiiltelefonidega. Mõisas domineerisid esiveolised – I Remo Roosi ajaga 171,20 ; II Mikk Salu 182,0 ; III Markus Sanga ajaga 198,0.

FWD paremusjärjestus:
I Remo Roosi
II Mikk Salu
III Markus Sanga

RWD paremusjärjestus:
I Joosep Ausmees
II Kaarel Noormets
III Andrei Tokovenko (2006 üldarvestuse I koht)

Üldine paremusjärjestus:
I Remo Roosi FWD 171,2 sek.
II Joosep Ausmees RWD 181,8
III Mikk Salu FWD 182,0

Esikolmikuid autasustati Vigursõidu karika ja praktiliste meenetega.
Rada aitasid turvata lipnikud: TTK autonduse üliõpilased, KÜG-i õpilased, KTK liikmed, Tapa AIDSi Ennetuskeskuse tüdrukud, kiirabi ja politsei. Rajakohtunikeks olid TTK lektorid (Juhan Sein, Margus Villau, Vitali Nester, Tiit Hõlpus, Jüri Valdek) ja Ulvar Orgus Topauto Rakverest.
Võistlusautod olid jagatud esi- ja tagaveoliste võistlusklassi. Võistlejate puuduse tõttu jäi ära neljarattaveoliste ja spetsiaalselt jäärajasõiduks ümberehitatud autode võistlus. Ainus kriitikat kannatav eriklassiesindaja oli TTK erijuhtimisvõtete sõiduõppeks ümberehitatud Lada 2106, mida juhtinud AT-61 üliõpilane Joosep Ausmees kandis ainsana III etapil kiivrit.

Jüri Valdek
TTK autonduse õppetooli lektor
MTÜ Kunda Tehnikaklubi juhataja


  • Jaga: