Prindi

Sotšis pidasid aru eri riikide autojuhtide koolitajad02.10.2013

Autonduse õppetooli õppejõud Sven Kreek ja Sven Andresen viibisid septembri viimasel nädalal Regioonidevahelisel Autokoolide Assotsiatsiooni (MAASH) aastakonverentsil „Driving School – 2013“ Sotšis Venemaal. Kutse konverentsile sai õppetool juba eelmise aasta mais.MAASH ühendab 68 regiooni huve parandamaks autojuhtide koolituse taset. Konverentsil olid esindatud Vene Föderatsiooni autokoolid ja muud autoliidud, väliskülalised Kanadast, Saksamaalt, Ungarist, Moldovast, Soomest ja Eestist.
Novembris ootavad Venemaa autokoole ees suured muudatused, jõustub liiklusohutuse seadus. Ega Eestigi liiklusseadus pole just kuigi vana (2 aastat), aga ikkagi juba märgata esimesi muutustetuuli on liiklusekorralduses ja liiklusohutuses märgata. Sven Kreegi ja Sven Andreseni ettekanne konverentsil „Autoõpetaja koolitus Eestis TTK näitel“ oli kindlasti kuulajaile põnev, mida kinnitasid arvukad küsimused. Kui Eesti põhiprobleem on täna vähemkaitstud liikleja ohutus ja ülemäära suur kiirus, siis idanaabrid vaevlevad peaasjalikult purjus juhtide ja sõidukite tehnoseisundi probleemidega (Venemaal on lubatud nii vasak- kui parempoolse rooliga sõidukid!). Uus on autojuhtide õpetamine kasutamaks automaatkäigukastiga autosid.
Põnevad ettekanded ja harivad töötoad olid liikluspsühholoogia valdkonnast. Eriti köitis Tatarimaa esindaja V. A. Kuznetsovi ettekanne“ Juhtides autot juhi iseennast“.
Õhtud möödusid diskuteerides ja kogemusi vahetades. Kohtuti Moskva Auto ja Autoteede Instituudi professori Oleg Maiborodaga, kellega õppetool kavatseb edaspidi liiklusuuringute valdkonnas koostööle nii projektide kui teadustöö raames.  Samuti on kõne all  üliõpilaste ja õppejõudude vahetus. 
Konverentsi viimane päev oli pühendatud Sotši olümpiaobjektide külastamisele ja uudistati vastvalminud mägikuurorte. Muljet avaldas Šveitsi eeskujul kujundatud Roza Khutor (nimi tuleb seal elanud eestlaste, perekond Roosi nimest!). (ülevaate tegi Sven Andresen)


  • Jaga: