Prindi

TTK vilistlane näitas enda ehitatud hobibagi30.09.2009

28.09.2009 tutvustati e-õppekeskuses üliõpilastele ja huvilistele TTK mehaanika- ja transporditeaduskonna koostöös projekteeritud hobibagi. Selgitusi projekteerimise ja ehituse käigu kohta andis 2008. a mehaanikateaduskonnas masinaehituse eriala lõpetanud Tarko Juuse, kelle lõputöö teema see oli ja kes hobibagi katsemudeli valmis ehitas. Seejärel sai TTK sisehoovis näha hobibagi kiireid sõiduringe. Esimesel auringil sai Tarko Juuse kõrval sõitu proovida ka mehaanikateaduskonna dekaan Vello Vainola.

Patendiamet tunnistas 19.08.2009 TTK hobibagi registreerimistaotluse vastavaks kasuliku mudeli seaduse sätetele ja otsustas teha registreeringu kande kasulike mudelite registris. Lisaks maastikul sõitmiseks saab hobibagi kasutada ka piirivalve, kaitseväe või politsei operatiivautojuhtide sõiduoskuste arendamiseks erinevatel maastikel, samuti  jahil käimiseks. Tarko sõnul alustas ta hobibagi ehitamisega juba 1. kursusel. Esimese sõidu tegi bagi jaanipäeval.

Kahekohalise hobibagi katsemudel kujutab endast tagaveolist keskmootoriga sõidukit. Vedrustuse käik on pikem ning suurema tugevusvaruga kui tavasõidukitel. Hobibagil on ühtlane massijaotus ning raam on tugevdatud konstruktsiooniga. Nii esimesed kui tagumised rattad on varustatud ketaspiduritega. Sõitjate kaitseks rataste alt paiskuva pinnase eest on hobibagi külgedele paigaldatud kerepaneelid.


  • Jaga: