Prindi

Tähesõit kaardistas elektri- ja hübriidautode energiakulu06.06.2014

Tallinna Tehnikakõrgkooli transporditeaduskonna 04.06.2014 korraldatud tähesõidu „AKU 14“ eesmärk oli kaardistada täna Eestis pakutavate elektri- ja hübriidautode tehnilised võimalused. Teekonna Tallinn-Jägala-Jõgeva-Põltsamaa-Viljandi-Rapla-Tallinn läbisid (arvutuslik raja pikkus 391 km) kõik kaheksa autot 10,5 tunni jooksul. Tähesõiduna korraldatud katsesõidu käigus mõõdeti energiakulu taandades selle kütuse ja elektrienergia maksumusele. Seega, kes kulutab vähem!

Rajale läks Volkswageni esimene elektriauto e-Up, mainekas ja luksuslik Tesla, tuntud Mitsubishi i-MiEV ja Nissan Leaf, pistikhübriidid Toyota Prius Hybrid ja Mitsubishi Outlander PHEV, kaks hübriidautot Lexus CT200h ja GS300h. Tankimata-laadimata said hakkama vaid hübriidautod.

Lisakatsed jagunesid kaheks. Jägala (Haldja) lisakatse oli testimaks auto kiirendus-pidurdusomadusi ja Vana-Võidu lähistel pühenduti regeneratiivse pidurduse uuringutele. Kolm lisakatset oli osavõtjate osavuse ja teadmiste testimiseks.

Jõgeval tegid kõik meeskonnad esitluse oma konkurentide autosid iseloomustades. Põltsamaa Ametikoolis võisteldi vigursõidus. Et autodele puhkust (ja laadimisaega) kasutati seekord sõiduvahendina traktorit Case. Kes on kibe käsi autoga sõitma, on kiire ka traktoril – esikoht tudengivormeli esisõitjale Siim Nõmmele, tema kannul Margus Murakas. Rapla kardirajal võistlesime jälle autodel, kiireim oli seekord Mario Kadastik Teslal.

Kokkuvõtteks. Odavaim viis on muidugi sõit elektriautol, nii kulub sajale kilomeetrile 1,04 (Mitsubishi i-MiEV) kuni 2,03 eurot (Tesla). Kulukam on sõita hübriidautoga. Pistikhübriid Mitsubishi Outlander PHEV kulutab meie eksperimendi tulemusena sajale kilomeetrile elektrit ja bensiini kokku 6,7 euro eest. Ülevaate tegi TTK autonduse õppetooli hoida Sven Andresen.

VAATA ka uudislõiku “Terevisioonis”

FOTOD: Autloeht, Pille Russi

 

 


  • Jaga: