Raamatus käsitletakse liiklusõnnetuste rekonstrueerimist. Teema avatakse klassikalise füüsika- ja mehaanikaseaduste käsitlemisega – Newtoni seadused, liikumisvõrrandid jne. Lugejale tutvustatakse rekonstrueerimisprotsessi loogikat – sündmuskohal tehtud mõõdistused, fotod, pidurdusjäljed, sõiduki elektroonilised salvestised. Samuti käsitletakse deformatsiooni ja kokkupõrkejõudude seoseid – kuidas kokkupõrkejärgset sõiduki kahjustust tõlgendada. Kogu teoreetiline taust seotakse praktiliste mõõtmistega.
Käesolevas teises trükis on uued peatükid, mis keskenduvad madalate kiirustega kokkupõrgetele, sõiduki kokkupõrgetele takistustega (postid, servad), samuti nn underride ja override juhtumitele. Override õnnetus toimub tavaliselt siis, kui kaubaveok sõidab tagant otsa sõiduautole. Sellises olukorras võib veoki kabiin minna osaliselt sõiduautost üle. Underride-õnnetus on sarnane, kuid vastupidise mehhaanikaga: siin sõidab sõiduauto tagant või küljelt vastu kaubaveokit ja libiseb selle alla. Uuritakse ka sõidukite rullumise kineetikat. Eriline tähelepanu on sõidukite elektroonikal. Selgitatakse kuidas kasutada sõiduki “musta kasti” salvestisi ja õpetatakse, kuidas andmeid töödelda ja kontrollimida võimalike anomaaliate suhtes.
Viimastes peatükkides liigutakse arvutipõhiste modelleerimistööriistade juurde, mis võimaldavad läbi viia keerukamaid rekonstrueerimisi. Tutvustatakse kommertssimulatsioonipakette ja Exceli-tüüpi tööriistu, mis põhinevad käsitsi sisestatavatel valemitel, võimaldades spetsialistil luua omaenda simulatsioonimudelid konkreetsele juhtumile.
Tegemist on mahuka ja süsteemse käsiraamatuga, mis sobib nii alustavatele õnnetusjuhtumite analüüsijale kui kogenud insenerile. Raamat kombineerib teadusliku täpsuse praktilise rakendatavusega ning pakub ajakohast teavet ka neile, kes tegelevad uute tehnoloogiate ja sõidukite ohutuse uurimisega.