Mark Tungate "Fashion Brands : Branding Style From Armani to Zara", 2012 - Tallinna Tehnikakõrgkool
Search

Mark Tungate “Fashion Brands : Branding Style From Armani to Zara”, 2012

Kuidas moe‑ ja rõivabrändid on ajas kujunenud, kommunikeerinud ja müünud oma identiteeti globaalselt? Nendele küsimustele otsitakse raamatus vastuseid. Tungate käsitleb brändingut kui visuaalset ja sotsiaalset sümbolite komplekti, mis lähtub esteetikast, kultuurilisest narratiivist ja tarbijakäitumisest.

Raamat kirjeldab Euroopa luksusbrändide (Poiret, Chanel, Dior) arengut ja nende rolli moes. Järgneb analüüs, kuidas disainerid kujundavad brändi identiteeti – tugeva loo ja visuaalsete elementide abil kontrollitakse narratiivi ning luuakse lojaalset tarbijaskonda. Seejärel uuritakse luksus­brändide, jaemüügi ja massibrändide (H&M, Zara) vastastikust mõju, koostööd ja tarbimismudeleid.

Käsitletakse ka kiirmoodi. Zara ja H&M saavad tänu digitaalsetele tarneahelatele ja kiirele reageerimisvõimele viia uued tooted poodi väga kiiresti. Brändid on hakanud navigeerima tugevalt online‑maastikul: moeblogijad, Instagram kampaaniad, e‑kaubandus – kõik tugevdavad sidet tarbijaga.

Tungate rõhutab, et tänane edu ei seisne ainult stiilsetes toodetes, vaid läbimõeldud tarbijakogemuses – “pood on staar” tähendab, et müügikoht ise peab peegeldama brändi loomust. Peatükid moeblogidest, kuulsuste kollektsioonidest ja “faking game’ist” näitavad, kuidas brändid kohanevad digitaalsete narratiividega ja üritavad säilitada autentsust.

Lõppeesmärgiks on mõista, et mood tähendab enamat kui riietust: see on identiteeti, ideoloogiat ja esteetilist suhtlust peegeldav nähtus. Tungate pakub huvitavaid juhtumiuuringuid, intervjuusid ja strateegiaid, mis sobivad paljudele teemaga kokkupuutuvatele inimestele.

Vaata saadavust e-kataloogist ESTER