Raamatus uuritakse erinevate juhtumiuuringute kaudu, kuidas loovust integreerida jätkusuutlikkuse alasesse haridusse. Rõhutatakse loovate lähenemisviiside, kogukonna kaasamise ja praktilise õppe tähtsust keeruliste keskkonnaprobleemide lahendamisel, uuenduslike disainipraktikate edendmisel ja teooria ja reaalse elu vahelise lõhe ületamisel.
Kuue juhtumiuuringu teemadeks on kogukonnapõhised projektid, valdkondadevaheline koostöö ja kogemusõpe. Kõikide nende näidete eesmärgiks on edendada inimeste kaasamist ja uuenduslikku mõtlemist.
Raamatus keskendutakse kolmele teemale – kogukond, konstruktsioon ja loovus. Kogukond viitab raamatu kontekstis koostööle ja sotsiaalsusele: disain ei ole üksikute loojate töö, vaid ühisloome, mis arvestab kohaliku kogukonna vajadusi. Konstruktsioon tähistab ideede ülesehitust, ka füüsiliste lahenduste loomist läbi praktilise tegevuse. Loovus on keskne telg, mis ühendab kaks eelnevat apekti, julgustades innovatsiooni ja ebatraditsioonilist lähenemist jätkusuutlikkuse väljakutsetele.
Raamat on suunatud õpetajatele, disaineritele ja teadlastele, kes soovivad luua õppeprogramme, mis edendaksid jätkusuutlikke väärtusi ja praktikaid ning ühendaksid disianihariduse, jätkusuutlikkuse ja pedagoogika valdkonnad.