Kas sul kulub õppimiseks sageli liiga kaua aega, aga tulemused valmistavad ikka pettumust? Kas sul on raske meelde jätta? Kas lükkad õppima asumist edasi, sest see ei paku huvi ja mõtted lähevad kergesti mujale rändama? Kui vastad jaatavalt neile küsimustele, siis see raamat on just sulle.
Raamatus antakse praktilisi ja teaduslikult põhjendatud nõuandeid igas vanuses õppijatele, kes soovivad oma õppimisvõimet parandada. Raamat tugineb neuroteadusele, kognitiivpsühholoogiale ja haridusteadusele ning on mõeldud kõigile, kes soovivad õppida efektiivsemalt ja saavutada paremaid tulemusi.
Oakley ja Schewe selgitavad, kuidas meie aju töötab õppimise protsessis. Nad tutvustavad mõisteid nagu „fookusrežiim” ja „kõrvalrežiim”, mis kirjeldavad erinevaid viise, kuidas meie aju infot töötleb. Fookusrežiimis keskendume aktiivselt ülesandele, samas kui kõrvalrežiimis toimub teadvustamata õppimine, näiteks jalutades või lõõgastudes. Mõistmine, kuidas need režiimid toimivad, aitab õppimist tõhusamalt korraldada.
Autorid käsitlevad ka õppimist takistavaid tegureid, nagu tähelepanu hajumine, prokrastineerimine ja motivatsiooni puudumine. Nad pakuvad praktilisi nõuandeid nende probleemide ületamiseks, näiteks keskkonna kohandamine, eesmärkide seadmine ja ajaplaneerimise tehnikad.
Lõpetuseks rõhutatakse positiivse meeleolu ja motivatsiooni tähtsust õppimisprotsessis, arutletakse kuidas emotsioonid mõjutavad õppimist ja pakutakse strateegiaid hoidmaks end motiveerituna ja positiivsena.