Garrett Suttoni raamat keskendub sellele, kuidas kirjutada äriplaan, mis ei ole pelgalt tehniline dokument, vaid tõhus tööriist kapitali kaasamiseks ja ettevõtte strateegiliseks juhtimiseks. Sutton rõhutab, et hea äriplaan peab tekitama investoris huvi ja usaldust, samas pakkuma selget, loogilist ja hästi argumenteeritud tegevuskava.
Raamat toob välja, et äriplaani koostamisel tuleb kõigepealt mõista, kes on selle lugeja ning mis eesmärgil seda loetakse. Äriplaan olema informatiivne, usaldusväärne ja faktipõhine. Peamised küsimused on: kes, mida, miks, millal, kus ja kuidas. Need aitavad luua loogilise struktuuri ning tagada, et kõik olulised aspektid on kaetud. Äriplaani kirjutamine on ettevõtja enda jaoks väga oluline, kuna tuleb läbi töötada kõik võimalikud riskid, kitsaskohad ja tugevused.
Autor käsitleb põhjalikult turuanalüüsi rolli. Turu tundmine on võtmetähtsusega, äriplaan peab kajastama konkurentsiolukorda, näidates ära, mis on ettevõtte eelis ja kuidas see võimaldab turule siseneda või seal edu saavutada.
Äriplaani olulisimaks on finantsprognoosid. Äriplaan peab näitama usutavaid, realistlikke ja hästi põhjendatud numbreid (tulude ja kulude prognoos, rahavoogude juhtimine, investeeringu kasutusplaan). Investoritele peab andma selge pildi, millal ja kuidas investeering end ära tasub ning millised riskid võivad kaasneda.
Sutton ei käsitle äriplaani kui staatilist dokumenti, vaid kui juhtimisvahendit, mida tuleb pidevalt täiendada ja kohandada vastavalt oludele. Raamat juhib tähelepanu sellele, et äriplaan ei ole eesmärk omaette, vaid tööriist, mis aitab fokusseerida mõtlemist, juhtida kasvu ja veenda teisi – eriti investoreid – ettevõtte elujõulisuses ja kasumipotentsiaalis.
Teemadele lähenemine on raamatus praktiline ja kirjutatud kogenud ärimehe pilguga. Siit ei leia mitte ainult teoreetilisi nõuandeid, vaid lisatud on näiteid sellest, kuidas ettevõtjad on äriplaane kasutanud strateegilise mõtlemise ja rahastuse kaasamise vahendina.